Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/25135
Title: Concorrência multimercados e comércio internacional
Authors: Brandão, António
Fortunato, Adelino
Issue Date: 1995
Publisher: Faculdade de Economia da Universidade de Coimbra
Abstract: Este artigo tenta formalizar as relações entre uma empresa instalada num mercado de produto homogéneo e duas candidatas à entrada colocadas em posições distintas: uma empresa multinacional estrangeira e uma empresa nacional. Testa-se, sucessivamente, um modelo de decisão simultânea e um modelo de decisão sequencial para demonstrar que a empresa estrangeira entra com mais facilidade por intermédio da diversificação geográfica.
Ce texte vise à formaliser les relations qui existent entre une entreprise installée sur un marché de produit homogène et deux candidats à l’entrée sur le marché qui se trouvent dans des situations distinctes: une multinationale étrangère et une entreprise nationale. Deux modèles de décision sont successivement testés, l’un simultané, l’autre séquentiel dans le but de démontrer que l’entreprise étrangère entre plus facilement du fait de la diversification géographique.
This paper tries the formalization of the relationships between an incumbent in a market of a homogenous product and two entrants in distinct positions: a foreign multinational and a domestic firm. A simultaneous decision model and a sequential one are tested to demonstrate that the foreign firm enters more easily by means of geographic diversification.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/25135
ISSN: 2183-203X
Appears in Collections:Notas Económicas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
notaseconomicas6_artigo3.pdf1.36 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.