Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/31353
Title: O reflexo do ensino da educação ambiental como um instrumento de contribuição para um ambiente sustentável
Other Titles: Glare of environmental education as a tool for contribution to a sustainable environmental
Authors: Damasceno, M. F. B.
Dantas, S. P.
Silva, E. V. da
Keywords: Environmental Education;Education and Environment;Educação Ambiental;Ensino e Meio Ambiente
Issue Date: 2012
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/24405
Abstract: The present article discusses the role of environmental education permeating the formal education and in everyday society. Environmental education emerges in the context of a society that is in a social reality of environmental problems and search for economic growth. The methodology used included research of documentary and bibliographic sources on that topic. With these results we can conclude the importance of environmental education as an instrument of awareness, preservation of natural resources and improving of the quality of life for society as a whole.
O presente artigo trata de discutir o papel da educação ambiental perpassando o ensino formal e no cotidiano da sociedade. A educação ambiental surge no contexto de uma sociedade que está em uma realidade social de problemas ambientais e busca de crescimento econômico. Como metodologia foi pesquisada fontes bibliográficas e documentais sobre o referido tema. Com os resultados obtidos pode‑se concluir a importância da educação ambiental como instrumento de conscientização, de preservação dos recursos naturais e de melhoria da qualidade de vida para uma sociedade como um todo.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/31353
ISBN: 978-989-26-0533-3 (PDF)
DOI: 10.14195/978-989-26-0533-3_7
Rights: open access
Appears in Collections:Para aprender com a Terra: memórias e notícias de Geociências no espaço lusófono

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-para_aprender_com_a_terra_v.f..pdf545.5 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.