Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/31937
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPacheco, Cíntia Gomes
dc.contributor.authorCasarin, Helen de Castro Silva
dc.date.accessioned2014-06-27T13:38:17Z
dc.date.accessioned2020-09-19T12:09:01Z-
dc.date.available2014-06-27T13:38:17Z
dc.date.available2020-09-19T12:09:01Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.isbn978-989-26-0869-3 (PDF)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/31937-
dc.description.abstractThe contemporary context, largely influenced by the phenomenon of globalization, experience a new paradigm in which information and knowledge gain more space and interest, because subsidize all make routine, and influence all society segments. The organizations in this context, assume the position of being aware to the trends and innovations of external environment that substantially influencing the performance of companies that want to remain competitive. Thus, we reflected in benefits that the studies on the information behavior and informational literacy could bring to assist in developing of information mining and information scanning activities. Guidelines were suggested based on these studies and were applied to a information mining and information scanning activities model, resulting in a broader view of the business and suggesting actions to the information mining and information scanning activities are more effective, giving a better business performance in front of the market.eng
dc.description.abstractO contexto contemporâneo, amplamente influenciado pelo fenômeno da globalização, vivencia um novo paradigma no qual informação e conhecimento ganham cada vez mais espaço e interesse, pois subsidiam sobremaneira todos os fazeres rotineiros, além de influenciar todos os segmentos da sociedade. As organizações, nesse contexto, assumem a posição de estarem atentas às tendências e inovações do macroambiente que influenciam substancialmente na atuação das empresas que querem se manter competitivas. Diante disso, refletiu-se nos benefícios que os estudos acerca do comportamento informacional e da competência informacional poderiam trazer para auxiliar no desenvolvimento das atividades de prospecção e monitoramento informacional. Foram sugeridas diretrizes inspiradas nesses estudos e foram aplicadas a um modelo de prospecção e monitoramento informacional, resultando em uma visão mais abrangente do âmbito empresarial e sugerindo ações para que as atividades de prospecção e monitoramento informacional sejam mais eficazes, conferindo em um melhor desempenho das empresas perante o mercadopor
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/3158por
dc.rightsopen access-
dc.titleContribuição do comportamento informacional e da competência informacional para o direcionamento das atividades de prospecção e monitoramento no âmbito empresarialpor
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage363-
uc.publication.lastPage376-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-0869-3_28-
uc.publication.digCollectionPB-
uc.publication.digCollectionAApor
uc.publication.orderno28-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleA ciência da informação criadora do conhecimento Vol. II-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/31937/221308/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/31937/221308/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11332029-
uc.publication.parentItemId57714-
uc.itemId72403-
uc.object.levelitem-
uc.thumbnail.urihttps://dl.uc.pt/iiif-imgsrv/11331999/dl!3!14!70!80!147080875485979094659203331778840577801-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:A ciência da informação criadora do conhecimento Vol. II
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
28-_a_ci_ncia_da_informa__o_criadora_de_conhecimento_vol_ii.pdf1.63 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.