Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/35068
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Costa, Gilmário Guerreiro da | - |
dc.contributor.other | Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra. Instituto de Estudos Clássicos, ed. lit. | - |
dc.date.accessioned | 2014-12-29T10:48:48Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-03T19:28:36Z | - |
dc.date.available | 2014-12-29T10:48:48Z | |
dc.date.available | 2020-10-03T19:28:36Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.issn | 2183-1718 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/35068 | - |
dc.description.abstract | Investiga‑se neste ensaio um procedimento retórico recorrente no Prometeu acorrentado, de Ésquilo, o qual consiste no apelo ao público – e leitores – para verem o que veem as personagens. Exibe‑se a cena da cena – a cena que se desdobra aos olhos das personagens, em jogo de visão que é a estratégia retórica e artística da peça para convidar os espectadores e leitores à filantropia, a se compadecerem do herói. | por |
dc.description.abstract | This paper investigates a recurring rhetorical procedure in Prometheus Bound, by Aeschylus, which is characterized by a appeal to the audience – and to the readers – to see what the characters see. It displays the scene of the scene – a scene that unfolds itself before the characters’ eyes, a vision play, which is the rhetorical and artistic strategy of the play to invite audience and readers to philanthropy, to sympathize with the hero. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | Aeschylus | eng |
dc.subject | scene | eng |
dc.subject | vision | eng |
dc.subject | rhetorical strategy | eng |
dc.subject | philanthropy | eng |
dc.subject | Ésquilo | por |
dc.subject | cena | por |
dc.subject | visão | por |
dc.subject | estratégia retórica | por |
dc.subject | filantropia | por |
dc.title | A partilha da dor e do silêncio: estratégias meta-teatrais no Prometeu Agrilhoado de Ésquilo | por |
dc.title.alternative | Sharing the pain and silence: meta-theatral strategies in Aeschylus' Prometheus Bound | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Humanitas vol. 66 | - |
uc.publication.firstPage | 87 | - |
uc.publication.lastPage | 107 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Humanitas | - |
uc.publication.volume | 66 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/2183-1718_66_5 | - |
uc.publication.section | Artigos | - |
uc.publication.orderno | 5 | - |
uc.publication.area | Artes e Humanidades | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/35068/263027/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/35068/263027/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12067710 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | HVMANITAS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
humanitas66_artigo5.pdf | 962.4 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.