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https://hdl.handle.net/10316.2/35513
Title: | Imag(in)ing: media and literature in Don Delillo’s Falling man | Authors: | Simões, Marta de Sousa Almeida, Jorge Alexandre |
Keywords: | Falling Man;Mass Media;Arte e Literatura;Terror/ Trauma;Falling Man;Media;Art and Literature;Terror/Trauma | Issue Date: | 2013 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | Modern society is deeply iconic and cultural concepts become more
dynamic due to the perfusion of images that shape our lives daily through
mass media.Millions of images that are broadcast become the raw material of Art and
Literature, as the “Falling Man” – an emblematic photo of a man falling down
from of the towers on the 11th September – is a perfect example.
The mass media have an important role shaping the public conscience. Art
can be analysed as a story inside the story, giving a new reading and focus on
Don DeLillo’s novel – Falling Man (2007). There’s a harmony between narrative
discourse, mass media, memory and Art in contemporary America.
The aim of this paper is to deal with images and Art (Literature) as an
insight of public perception of terror/trauma. Images become the beginning of
a catharsis process that develops in the writing of the author and ends in the
reading of the public. A sociedade moderna é profundamente icónica e os conceitos culturais tornam-se mais dinâmicos devido à profusão de imagens que moldam as nossas vidas diariamente, através dos mass media. Milhões de imagens que são transmitidas tornam-se a matéria-prima da Arte e Literatura, tal como o “Falling man” – uma foto emblemática de um homem a cair de uma das torres, no 11 de setembro – é um exemplo perfeito. Os mass media têm um papel importante no moldar de uma consciência pública. A Arte pode ser analisada como uma história dentro da História, proporcionando uma nova leitura e foco nesta obra de Don DeLillo – Falling Man (2007). Há uma harmonia entre discurso narrativo, mass media, memória e Arte na América contemporânea. O objetivo deste artigo é lidar com imagens e com a Arte (Literatura) enquanto conhecimento da perceção pública do terror/trauma. As imagens tornam-se o começo de um processo de catarse que se desenvolve na escrita do autor e acaba na leitura do público. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/35513 | ISSN: | 0870-4112 | DOI: | 10.14195/0870-4112_11_15 |
Appears in Collections: | Biblos |
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