Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/36575
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNogueira, Isabel-
dc.date.accessioned2015-05-13T16:12:22Z
dc.date.accessioned2020-09-24T05:14:08Z-
dc.date.available2015-05-13T16:12:22Z
dc.date.available2020-09-24T05:14:08Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.issn1645-3530-
dc.identifier.issn1647-8622 (digital)-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/36575-
dc.description.abstractEdvard Munch (1863-1944) destacou-se como um dos percursores da pintura moderna. Além de pintor e gravador, Munch teve incursões na fotografia e no teatro, nomeadamente na concepção de cenografias, cartazes e figurinos. Imbuído de um espírito inquieto, a sua obra recria o real, numa vivência atribulada de uma época histórica e artística intensa e de grandes transformações. Como o próprio observou. «A arte é a compulsão do homem para a cristalização (...) A natureza não é apenas o que o olho pode ver.por
dc.description.abstractEdvard Munch (1863-1944) est connu comme un des précurseurs de la peinture moderne. Il fut peintre et graveur et fit des incursions dans le domaine de la photographie et du théâtre notamment dans la conception de scénographies, panneaux et figurines. Imbu d'un esprit inquiet, son oeuvre recrée le réel, à travers le Vécu agité d'une époque historique et artistique intense et de grandes transformations. Comme lui-même l'a observé: «L'art est la compulsion de homme vers la cristallisation. (...) La nature n' est pas seulement ce que l'oeil peut voir.fra
dc.description.abstractEdvard Munch (1863-1944) stood out as one of the forerunners of modern painting. As well as being a painter and engraver, Munch experimented with photography and the theatre, designing scenarios, posters and models. Imbued with a restless spirit, his work recreates the real, a troubled existence in a historical and artistic age of intensity and great transformations. As he himself observed: ''Art is man's urge to crystallise. (...) Nature is not only what the eye can see."eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.subjectEdvard Muncheng
dc.subjectmodern paintingeng
dc.subjectexpressivityeng
dc.subjectrepresentationeng
dc.subjectrealismeng
dc.subjectEdvard Munchfra
dc.subjectpeinture modernefra
dc.subjectexpressivitéfra
dc.subjectreprésentationfra
dc.subjectréalismefra
dc.subjectEdvard Munchpor
dc.subjectpintura modernapor
dc.subjectexpressividadepor
dc.subjectrepresentaçãopor
dc.subjectrealismopor
dc.titleEdvard Munch ou a imagem como intensificadora do realpor
dc.title.alternativeEdvard Munch or the image as an intensifier of the realpor
dc.title.alternativeEdvard Munch ou l'image en tant qu'intensificatrice du réelpor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionRevista Estudos do Século XX nº 8-
uc.publication.firstPage175-
uc.publication.issue8-
uc.publication.lastPage186-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleRevista Estudos do Século XX-
dc.identifier.doi10.14195/1647-8622_8_12-
uc.publication.sectionTeoria e imagens-
uc.publication.orderno13-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/36575/239485/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/36575/239485/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11610804-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Revista Estudos do Século XX
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edvard_munch_ou_a_imagem_como_intensificadora_do_real.pdf2.65 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.