Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/38313
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNossa, Paulo Nuno-
dc.contributor.authorDias, Juliana Ferreira-
dc.date.accessioned2015-12-21T14:42:28Z
dc.date.accessioned2020-09-21T21:03:31Z-
dc.date.available2015-12-21T14:42:28Z
dc.date.available2020-09-21T21:03:31Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn0871-1623-
dc.identifier.issn2183-4016 (digital)-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/38313-
dc.description.abstractO Turismo juvenil assume, na atualidade uma importância crescente, não só pelo vo lume de negócios que lhe está associado, mas também pelo potencial de inovação que os jovens acrescentam à experiência de viajar. Dentro do turismo juvenil, encontramos frequentes alusões ao conceito de viagens escolares e, dentro desta tipologia, à concepção de Spring Breakers, cujas motivações e contexto organizativo carecem ainda de uma investigação sistemática orientada para o melhor conhecimento deste produto. O presente artigo propõem uma reflexão introdutória sobre o modus operandi da oferta/procura Spring Breaker em Portugal, partindo de informações colhidas na literatura e coligidas num questionário realizado em 2013.por
dc.description.abstractYouth Tourism is getting a huge significance, not only by the volume of business associated with it, but also by the potential innovation that young people add to the traveling experience. Within the youth tourism, we find frequent allusions to the concept of school trips and, within this type, the design of Spring Breakers, whose motivation and organizational context still lack a sys tematic research aimed at a better understanding of this product. This paper proposes an introductory reflection on the modus operandi of the Spring Breakers supply / demand in Portugal, starting from information gathered in the literature and collected in a survey conducted in 2013.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.rightsopen access-
dc.subjectYouth tourismeng
dc.subjectSpring breakereng
dc.subjectTravel motivationeng
dc.subjectDestinationseng
dc.subjectTurismo juvenilpor
dc.subjectSpring breakerpor
dc.subjectMotivação de viagempor
dc.subjectDestinospor
dc.titleTurismo Juvenil: notas para a compreensão da oferta/procura Spring Breaker em Portugalpor
dc.title.alternativeYouth Tourism: notes for understanding the Spring Breaker supply/demand in Portugalpor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionCadernos de Geografia nº 34-
uc.publication.firstPage21-
uc.publication.issue34-
uc.publication.lastPage32-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleCadernos de Geografia-
dc.identifier.doi10.14195/0871-1623_34_3-
uc.publication.sectionArtigos-
uc.publication.orderno3-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/38313/232311/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/38313/232311/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11467483-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Cadernos de Geografia
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
turismo_juvenil.pdf19.59 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.