Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/39019
Title: | Percursos da formação superior do jornalismo radiofónico em Portugal | Other Titles: | Pathways of higher education on radio journalism in Portugal | Authors: | Bonixe, Luís | Keywords: | Journalism;Radio;Higher Education;Portugal;Jornalismo;Rádio;Ensino superior;Portugal | Issue Date: | 2016 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | A rádio, e em particular o jornalismo radiofónico, atravessa um período de mudanças
decorrentes da emergência de um paradigma comunicacional dominado pela
tecnologia e, em especial, pela Internet. Os jornalistas da rádio confrontam-se, por
essa via, com novas práticas, rotinas e modos de produção gerando desafios também
ao nível da sua própria formação. Nesse contexto, qual o papel reservado à
formação superior em jornalismo e, em particular, qual o espaço para o jornalismo
radiofónico nessa formação? O presente artigo pretende dar um contributo para
uma reflexão sobre o percurso que está a ser percorrido em Portugal em relação à
formação superior de jornalismo radiofónico. Radio, and in particular the radio journalism, is going through a period of changes resulting from the emergence of a communication paradigm dominated by technology and Internet. Radio journalists are facing new practices, routines and modes of production, generating challenges also in terms of their own training. In this context, what role is reserved for a degree in journalism and in particular, what is the space for radio journalism in this training? This article aims to contribute to a reflection about the path that is being followed in Portugal in relation to higher education in radio journalism. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/39019 | ISSN: | 1645‑5681 2183-5462 (digital) |
DOI: | 10.14195/2183-5462_28_2 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Media & Jornalismo |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
percursos_da_formacao.pdf | 12.83 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.