Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/39915
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSimões, Paulo
dc.date.accessioned2016-11-08T17:31:33Z
dc.date.accessioned2020-09-08T16:37:59Z-
dc.date.available2016-11-08T17:31:33Z
dc.date.available2020-09-08T16:37:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn978-989-26-1236-2
dc.identifier.isbn978-989-26-1237-9 (PDF)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/39915-
dc.description.abstractThe issue of tourism and leisure has been increasingly gaining ground in the academic world. With the reconfiguration of the production system and in face of all the economic, social, political, technical and cultural transformations, this new reality has an increasing importance in contemporary societies. On the other hand, this same process has been significantly changing the form of organization of human life in the field of leisure and tourism and in the way that cultural of postmodern consumption point to the (re) organization of territories and social groups.eng
dc.description.abstractA questão do turismo e do lazer está cada vez mais a ganhar terreno no âmbito do universo académico. Com a reconfiguração do sistema produtivo e face ao conjunto das transformações económicas, sociais, políticas, técnicas e culturais esta nova realidade tem uma maior importância nas sociedades contemporâneas. Por outro lado, este processo que tem vindo a alterar significativamente a forma de organização da vida humana no campo do lazer e do turismo e no modo como a cultura do consumo pós-moderno apontam para a (re)organização dos territórios e grupos sociais.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/39909por
dc.rightsopen access-
dc.subjectTourismeng
dc.subjectleisureeng
dc.subjectcultural and consumptioneng
dc.subjectTurismopor
dc.subjectlazerpor
dc.subjectcultura e consumopor
dc.titleO turismo e o lazer na cultura de consumo: impactos nas variáveis do tempo e no espaçopor
dc.title.alternativeTourism and leisure on consumer culture: impact on the variables of time and spaceeng
dc.typebookPartpor
uc.publication.collectionRiscos e Catástrofespor
uc.publication.firstPage153-
uc.publication.lastPage165-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1237-9_5-
uc.publication.sectionCulturapor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno6-
uc.publication.areaCiências Sociaispor
uc.publication.bookTitleGeografia, cultura e riscos: livro de homenagem ao Prof. Doutor António Pedrosa-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/39915/205646/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/39915/205646/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11085845-
uc.publication.parentItemId54644-
uc.itemId69145-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Geografia, cultura e riscos: livro de homenagem ao Prof. Doutor António Pedrosa
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
o_turismo_e_o_lazer_na_cultura_de_consumo.pdf1.01 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.