Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/41318
Title: | Um novo olhar para o erro na educação contemporânea | Authors: | Veado, Patrícia Moraes Silva, Lidiane Ferreira da |
Issue Date: | 2017 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/41289 | Abstract: | This paper describes how error is treated in teaching and learning process, discussing about the importance of a new approach in contemporary educational scene, in order to turn error in a tool of constructive knowledge by exposing a new way of looking at this variable along the process. This text is a theoretical survey of research on the subject, including some studies of Paulo Freire. The objective of this study is to contribute to the possible changes of this new scenario in the school, presenting some alternatives to how we could handle the error in learning process. Este trabalho descreve como o erro é tratado no processo de ensino‑aprendizagem, bem como discute a importância de um novo olhar no cenário educacional contemporâneo tornando‑‑o uma ferramenta construtiva do saber e expondo uma nova maneira de encarar essa variável ao longo do processo de aprendizagem. O artigo trata de um levantamento teórico de pesquisas sobre a temática, incluindo alguns estudos de Paulo Freire. O objetivo do estudo é de contribuir para as possíveis mudanças deste novo cenário no âmbito educacional contemporâneo, apresentando algumas alternativas de como poderíamos tratar o erro no decorrer da aprendizagem. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/41318 | ISBN: | 978-989-26-1325-3 978-989-26-1326-0 (PDF) |
DOI: | 10.14195/978‑ 989‑ 26‑ 1326-0_29 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Diálogos Freireanos: a educação e formação de jovens e adultos em Portugal e no Brasil |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
um_novo_olhar_para_o_erro_na_educacao_contemporanea.pdf | 2.22 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.