Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/41781
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMoio, Isabel
dc.date.accessioned2017-05-17T15:18:43Z
dc.date.accessioned2020-09-06T12:42:48Z-
dc.date.available2017-05-17T15:18:43Z
dc.date.available2020-09-06T12:42:48Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.isbn978-989-26-1362-8 (PDF)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/41781-
dc.description.abstractThrough the review of the major paradigmatic changes that affect the redefinition of the role of the state as to regulating education, we describe the three main models. All these changes affect the image of the school, with this entity losing the monopoly on certification and passing knowledge and with the dominance of a paradigm based on skills. We shall be analyzing the redefinition of the role of Portuguese Municipalities in the educational sphere in the sense of autonomy and building of a true “Educating City”.eng
dc.description.abstractAtravés da revisão das principais mudanças de paradigma que se repercutem na redefinição do papel do Estado na regulação da educação, são descritos os três principais modelos. Todas estas mudanças influenciam a imagem da escola, perdendo esta entidade o monopólio na certificação de saberes, passando a predominar um paradigma baseado nas competências. Analisar-se-á a redefinição do papel dos municípios portugueses na esfera educativa no sentido da sua autonomia e da construção de uma verdadeira “cidade educadora”.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/41773por
dc.rightsopen access-
dc.subjectStateeng
dc.subjectgovernanceeng
dc.subjectlifelong learningeng
dc.subjectterritoryeng
dc.subjectvalorizing the learning locally builteng
dc.subjectEstadopor
dc.subjectgovernaçãopor
dc.subjectaprendizagem ao longo da vidapor
dc.subjectterritóriopor
dc.subjectvalorização do localpor
dc.titlePolíticas públicas em educação e formação de adultos em Portugalpor
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage189-
uc.publication.lastPage214-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1362-8_8-
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno8-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitlePessoas e ideias em trânsito: percursos e imaginários-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/41781/203350/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/41781/203350/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11051646-
uc.publication.parentItemId54682-
uc.itemId68682-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Pessoas e ideias em trânsito: percursos e imaginários
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
politicas_publicas_em_educacao_e_formacao_de_adultos.pdf2.37 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.