Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/41782
Title: Ensino de estratégias para a composição escrita do texto argumentativo
Authors: Prata, Maria
Keywords: Writing und self-regulated strategy;persuasive text;SRSD;teacher instruction;portuguese instruction;Estratégias de escrita e de autorregulação;texto argumentativo;SRSD;formação de professores;ensino de português
Issue Date: 2017
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/41773
Abstract: The experiment with 9th graders is testing the effectively of two strategy-focused programs that aim at enhancing the variety of words and the generating ideas in order to improve the writing of persuasive texts. Thereby the 141 students of the experimental group will be taught in a special way for developing ideas in collaborative settings. The Project “Learning strategies for persuasive writing” began in October 2013 and is currently running at 4 middle schools of Coimbra.
Este estudo testa a eficácia de dois métodos distintos para promover o desenvolvimento lexical e a criação de ideias. O grupo experimental será instruído, de forma explícita e direta, na exploração de textos quanto ao vocabulário e às ideias, através de práticas colaborativas. O programa de ensino de estratégias para a escrita do texto argumentativo iniciou‑‑se em outubro de 2013 e decorre, paralelamente, em quatro escolas do Ensino Básico de Coimbra.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/41782
ISBN: 978-989-26-1362-8 (PDF)
DOI: 10.14195/978-989-26-1362-8_9
Rights: open access
Appears in Collections:Pessoas e ideias em trânsito: percursos e imaginários

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ensino_de_estrategias_para_a_composicao_escrita.pdf1.15 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.