Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/42309
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlves, Teresa F. A.-
dc.contributor.authorCid, Teresa-
dc.date.accessioned2017-07-14T13:59:55Z-
dc.date.accessioned2020-09-06T11:36:57Z-
dc.date.available2017-07-14T13:59:55Z-
dc.date.available2020-09-06T11:36:57Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.isbn978-989-26-1307-9-
dc.identifier.isbn978-989-26-1308-6 (PDF)-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/42309-
dc.description.abstractThis essay focuses on analogies. By considering or dismissing time and space constrictions, we hope to probe the essentials, making use of a process similar to the painter’s technique known as “pentimento.” Lillian Hellman draws on this technique in one of her autobiographical writings, a book that illustrates how an individual life intersects with others who, in one way or another, exert an influence on the progress from childhood to old age. Hellman’s forays on theatre and cinema, together with the crucial details of her experience, offer a variety of frames by means of which we seek to support our argument.eng
dc.description.abstractEste ensaio incide sobre analogias. Tendo em conta ou descartando constrições de tempo e espaço, pretende-se auscultar vertentes essenciais, fazendo uso de um processo semelhante à técnica usada por pintores conhecida como “pentimento.” Lillian Hellman baseia-se nesta técnica num dos seus textos autobiográficos, um livro que ilustra como uma vida individual se entrecruza com a de outras pessoas que, de uma forma ou de outra, exercem influência no seu percurso de vida, desde a infância até à velhice. As incursões de Hellman sobre teatro e cinema, juntamente com pormenores cruciais da sua própria experiência, oferecem uma variedade de enquadramentos que servem de fundamento ao argumento apresentado.por
dc.language.isoeng-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/42307por
dc.rightsopen access-
dc.subjectLillian Hellmaneng
dc.subjectDashiell Hammetteng
dc.subjectliterary (self)portraiteng
dc.subjectpentimentoeng
dc.subjectcivil engagementeng
dc.subjectfriendshipeng
dc.subjectLillian Hellmanpor
dc.subjectDashiell Hammettpor
dc.subject(auto)retrato literáriopor
dc.subjectpentimentopor
dc.subjectcompromisso cívicopor
dc.subjectamizadepor
dc.titlePentimento: across layers of timepor
dc.typebookPartpor
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1308-6_1-
uc.publication.sectionEstudos Anglo-Americanospor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno1-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleThe Edge of one of many circles: homenagem a Irene Ramalho Santos-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/42309/203041/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/42309/203041/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11046236-
uc.publication.parentItemId54691-
uc.itemId68614-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:The Edge of one of many circles: homenagem a Irene Ramalho Santos
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pentimento_across_layers_of_time.pdf176.89 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.