Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/4406
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMaia, Carlos Fernandes-
dc.contributor.otherUniversidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.)-
dc.date.accessioned2012-06-14T12:38:49Z
dc.date.accessioned2020-10-06T15:29:12Z-
dc.date.available2012-06-14T12:38:49Z
dc.date.available2020-10-06T15:29:12Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1647-8614-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/4406-
dc.description.abstractEl autor encuentra en algunos mitos clásicos una ejemplaridad educativa. Con ellos e con otros “mitos” (en el sentido lato de los héroes, prejuicios o confi guraciones socio-culturales), busca determinar los mapas y los horizontes de una verdadera educación. Y llama la atención para lo que pueda ser una aventura sin horizontes o una educación sin sentido. Propone el concepto de antropeugogia.spa
dc.description.abstractO autor encontra em alguns mitos clássicos uma exemplaridade educativa. Com eles e com outros ‘mitos’ (no sentido lato de heróis, preconceitos ou configurações sócio-culturais), procura determinar os mapas e os horizontes de uma verdadeira educação. E alerta para o que pode ser uma aventura sem horizontes ou uma educação sem sentido. Propõe o conceito de antropeugogia.por
dc.description.abstractL’auteur trouve dans quelques mythes classiques une exemplarité éducative. Grâce à eux et grâce à d’autres mythes (au sens le plus étendu de l’héros, des préjugés ou des confi gurations sociales et culturelles), il cherche à determiner les cartes et les horizons d’une vraie éducation. Et alerte pour ce qu’il peut être une aventure sans horizons ou une éducation sans conscience. Il propose l’idée de anthropeugogie.fra
dc.description.abstractThe author fi nds an educative edifi cation in a few classic myths. With these and other ‘myths’ (in the broad sense of heroes, pré-concepts or sócio-cultural confi gurations), he seeks to trace the maps and horizons of a true education. And he alerts for what might be an adventure with no horizons or an education with no direction. He proposes the term ‘anthropeugogy’.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade Coimbra-
dc.titleMitos e educaçãopor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionRevista Portuguesa de Pedagogia 40-1-
uc.publication.firstPage119-
uc.publication.issue1-
uc.publication.lastPage142-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleRevista Portuguesa de Pedagogia-
uc.publication.volume40por
uc.publication.orderno6-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4406/275135/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4406/275135/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12326352-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7_-_mitos_e_educacao.pdf1.01 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.