Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4406
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Maia, Carlos Fernandes | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-06-14T12:38:49Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T15:29:12Z | - |
dc.date.available | 2012-06-14T12:38:49Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T15:29:12Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/4406 | - |
dc.description.abstract | El autor encuentra en algunos mitos clásicos una ejemplaridad educativa. Con ellos e con otros “mitos” (en el sentido lato de los héroes, prejuicios o confi guraciones socio-culturales), busca determinar los mapas y los horizontes de una verdadera educación. Y llama la atención para lo que pueda ser una aventura sin horizontes o una educación sin sentido. Propone el concepto de antropeugogia. | spa |
dc.description.abstract | O autor encontra em alguns mitos clássicos uma exemplaridade educativa. Com eles e com outros ‘mitos’ (no sentido lato de heróis, preconceitos ou configurações sócio-culturais), procura determinar os mapas e os horizontes de uma verdadeira educação. E alerta para o que pode ser uma aventura sem horizontes ou uma educação sem sentido. Propõe o conceito de antropeugogia. | por |
dc.description.abstract | L’auteur trouve dans quelques mythes classiques une exemplarité éducative. Grâce à eux et grâce à d’autres mythes (au sens le plus étendu de l’héros, des préjugés ou des confi gurations sociales et culturelles), il cherche à determiner les cartes et les horizons d’une vraie éducation. Et alerte pour ce qu’il peut être une aventure sans horizons ou une éducation sans conscience. Il propose l’idée de anthropeugogie. | fra |
dc.description.abstract | The author fi nds an educative edifi cation in a few classic myths. With these and other ‘myths’ (in the broad sense of heroes, pré-concepts or sócio-cultural confi gurations), he seeks to trace the maps and horizons of a true education. And he alerts for what might be an adventure with no horizons or an education with no direction. He proposes the term ‘anthropeugogy’. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade Coimbra | - |
dc.title | Mitos e educação | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 40-1 | - |
uc.publication.firstPage | 119 | - |
uc.publication.issue | 1 | - |
uc.publication.lastPage | 142 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 40 | por |
uc.publication.orderno | 6 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4406/275135/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4406/275135/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12326352 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7_-_mitos_e_educacao.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.