Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/44395
Title: Uma reflexão conceptual sobre a responsabilidade social corporativa e a sua relação com a comunicação estratégica
Other Titles: A conceptual reflection about corporate social responsibility and its relation with strategic communication
Una reflexión conceptual sobre la responsabilidad social corporativa y su relación con la comunicación estratégica
Authors: Boechat, Anna Carolina
Barreto, Ana Margarida
Keywords: Responsabilidad social corporativa;comunicación estratégica;ética;sostenibilidad;Corporate social responsibility;strategic communication;ethics;sustainability;Responsabilidade social corporativa;comunicação estratégica;ética;sustentabilidade
Issue Date: 2018
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: La Responsabilidad Social Corporativa (RSC) ha adquirido cada vez más importancia para las organizaciones, consolidándose como un factor preponderante a nivel de la Comunicación Estratégica (CE) para la creación de ventaja competitiva y de valor para diferentes stakeholders. El objetivo de este artículo es ofrecer un marco conciso sobre esta tematica inevitable del siglo xxi, delineando su origen y evolución, trazando algunos puntos donde se evidencia la proximidad entre RSC y CE.
A Responsabilidade Social Corporativa (RSC) tem adquirido cada vez mais importância para as organizações, consolidando-se como um fator preponderante ao nível da Comunicação Estratégica (CE) para a criação de vantagem competitiva e de valor para diferentes stakeholders. O objetivo deste artigo é oferecer um enquadramento conciso sobre este tema, delineando a origem e a evolução desta temática inevitável do século XXI, traçando ainda alguns pontos onde se evidencia a proximidade entre RSC e CE.
Corporate Social Responsibility (CSR) has become increasingly important for organizations, consolidating itself as a preponderant factor in the level of Strategic Communication (SC) for the creation of greater competitiveness and value for different stakeholders. The purpose of this article is to provide a framework about this topic, outlining the origin and evolution of this inevitable theme of the 21st century, tracing some points where the proximity between CSR and SC is evidenced.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/44395
ISSN: 1645‑5681
2183-5462 (digital)
DOI: 10.14195/2183-5462_33_2
Rights: open access
Appears in Collections:Media & Jornalismo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
uma_reflexao_sobre_a_responsabilidade_social.pdf532.52 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.