Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/44414
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMarques, Susana
dc.contributor.authorCravo, Cláudia
dc.date.accessioned2018-11-02T14:47:34Z
dc.date.accessioned2020-09-05T08:20:00Z-
dc.date.available2018-11-02T14:47:34Z
dc.date.available2020-09-05T08:20:00Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn978-989-26-1594-3 (PDF)
dc.identifier.isbn978-989-26-1593-6
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/44414-
dc.description.abstractA working group of teachers from different areas succeeded in introducing the subject “Introdução à Cultura e Línguas Clássicas” in the curriculum of Basic Education in Portugal. Although it is only incorporated as a School Offer, it is a great achievement for Classical Studies, in that it enables young pupils to be in contact with the Greco-Roman heritage. Since etymology is one of the domains that most motivates children and young people, we have tried to present suggestions of varied exercises that can be used by the teachers of this new discipline.eng
dc.description.abstractUm grupo de trabalho constituído por docentes de diferentes áreas conseguiu que, no ano letivo de 2015-2016, fosse introduzida a disciplina de «Introdução à Cultura e Línguas Clássicas» no currículo das Escolas do Ensino Básico em Portugal. Embora funcione apenas como Oferta de Escola, não deixa de ser uma grande conquista para os Estudos Clássicos, na medida em que possibilita a alunos de tenra idade o contacto com a herança greco-romana. Sendo a etimologia um dos domínios que mais motiva crianças e jovens, procurámos apresentar sugestões de exercícios variados que possam, de facto, ser usados pelos professores desta nova disciplina.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/44391por
dc.rightsopen access-
dc.subject“Introdução à Cultura e Línguas Clássicas”eng
dc.subjectetymologyeng
dc.subjectdidactic materialseng
dc.subject“Introdução à Cultura e Línguas Clássicas”por
dc.subjectetimologiapor
dc.subjectmateriais didáticospor
dc.titleA presença do mundo clássico no Ensino Básico em Portugal: a etimologia como recurso didático no âmbito da disciplina de «Introdução à Cultura e Línguas Clássicas»por
dc.title.alternativeThe presence of the classical world in primary education in Portugal: etymology as an educational resource within the discipline of «Introdução à Cultura e Línguas Clássicas»eng
dc.typebookPartpor
uc.publication.collectionHumanitas supplementum - estudos monográficospor
uc.publication.firstPage59-
uc.publication.lastPage70-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1594-3_4-
uc.publication.sectionInnovación en la docencia del mundo antiguopor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno4-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleIanus: innovación docente y reelaboraciones del legado clásico-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/44414/201207/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/44414/201207/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11018746-
uc.publication.parentItemId55069-
uc.itemId68249-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Ianus: innovación docente y reelaboraciones del legado clásico
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_presenca_do_mundo_classico_no_ensino.pdf169.09 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.