Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/4484
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKetele, Jean Marie De-
dc.contributor.otherUniversidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.)-
dc.date.accessioned2012-06-14T14:14:35Z-
dc.date.accessioned2020-10-06T15:28:25Z-
dc.date.available2012-06-14T14:14:35Z-
dc.date.available2020-10-06T15:28:25Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1647-8614-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/4484-
dc.description.abstract“Dites-moi comment vous évaluez et je vous dirai ce que vos élèves ou vos étudiants apprennent réellement!”. Nous pourrions ajouter dans bien des cas “... et je vous dirai votre conception réelle de l’apprentissage”. En accord avec cet adage, notre communication repose sur trois temps: (1) une description des pratiques les plus courantes d’évaluation des apprentissages; (2) un essai d’évaluation des effets du choix d’un type de pratiques d’évaluation des acquis ; (3) une ouverture vers l’adoption de nouvelles démarches d’évaluation des compétences.fra
dc.description.abstract«Digam-me como avaliam e dir-vos-ei como os vossos alunos ou os vossos estudantes realmente aprendem!». Poderíamos acrescentar em muitos casos «… e dir-vos-ei a vossa concepção real da aprendizagem». De acordo com este adágio, o nosso artigo baseia-se em três etapas: (1) uma descrição das práticas mais frequentes de avaliação das aprendizagens; (2) um ensaio de avaliação dos efeitos da escolha de um tipo de práticas de avaliação das aprendizagens; (3) uma abertura para a adopção de novos caminhos para a avaliação de competências.por
dc.description.abstract“Tell me how do you evaluate and I will tell you how do your pupils or your students learn! We could add in many cases «… and I will tell you your real conception about learning.»” According to this saying, our paper is based on three steps: (1) a description of the practices more frequent of student’s assessment; (2) an essay of appraisal of the effects from the assignation of one type of assessment practices of the learning; (3) an openness for the adoption of new ways for the evaluation of competences.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade Coimbra-
dc.titleCaminhos para a avaliação de competênciaspor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionRevista Portuguesa de Pedagogia 40-3-
uc.publication.firstPage135-
uc.publication.issue3-
uc.publication.lastPage147-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleRevista Portuguesa de Pedagogia-
uc.publication.volume40por
uc.publication.orderno6-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4484/280113/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4484/280113/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12387851-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8_-_caminhos_para_a_avaliacao_de_competencias.pdf959.58 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.