Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/46083
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dc.contributor.authorMaia, Camila
dc.contributor.authorCoelho, Maria Cecília
dc.date.accessioned2019-03-21T12:58:33Z
dc.date.accessioned2020-09-04T16:26:16Z-
dc.date.available2019-03-21T12:58:33Z
dc.date.available2020-09-04T16:26:16Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.isbn978-989-26-1584-4 (PDF)
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/46083-
dc.description.abstractThis research will consider the construction of Greek and Persian civilization image in the movie 300 (2007), by Zack Snyder and in the Graphic Novel 300 (1999), by Frank Miller. To achieve such intent, aspects of comic and movie, thus in textual terms textual as in image terms, will be analyzed comparing it in some moments with the Histories, by Herodotus, and others theoretical frames. This research intend to analyze concepts and stereotypes builded from dichotomous representation of Orient and Ocident, which the Persians are represented as inferior in social, political, cultural and aesthetic expressions in relation to Greeks. Such stereotyped concept gained acceptation of big public and, therefore, it is widespread and reaffirmed by the mass media. With this article we still seek to show that such division doesn’t proceeds and that East and West haeng
dc.description.abstractEste trabalho abordará a construção da imagem das civilizações grega e persa no filme 300 (2007), de Zack Snyder, e na graphic novel 300 de Esparta (1999), de Frank Miller. Para alcançar tal intento, serão analisados comparativamente aspectos dos quadrinhos e do filme, tanto em termos textuais quanto em termos imagéticos, em cotejo, em certos momentos, com as Histórias de Heródoto e outros referenciais teóricos. Pretende-se analisar, neste trabalho, os conceitos e os estereótipos construídos a partir de uma representação dicotômica de Oriente e Ocidente, na qual os persas são representados como inferiores em termos sociais, políticos, culturais e estéticos em relação aos gregos. Tal conceituação estereotipada ganhou aceitação do grande público e, por isso, é difundida e reafirmada pelos meios de comunicação de massa. Busca-se, ainda, mostrar que tal divisão não procede e que orientais e ocidentais têm mais pontos em comum e compartilharam muito mais aprendizado do que se supõe atualmente.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/46063por
dc.rightsopen access-
dc.subjectGreeceeng
dc.subjectPersiaeng
dc.subject300eng
dc.subjectHerodotuseng
dc.subjectimpersonationeng
dc.subjectGréciapor
dc.subjectPérsiapor
dc.subject300por
dc.subjectHeródotopor
dc.subjectRepresentaçãopor
dc.title300 belos e milhares de feios: uma análise da representação de gregos e persaspor
dc.title.alternative300 handsomes and thousands hideouses: an analysis of the impersonation of Greeks and Persianseng
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage459-
uc.publication.lastPage484-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1585-1_19-
uc.publication.sectionParte IV - Recepçõespor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno40-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleEstudos Clássicos IV: percursos-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/46083/200140/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/46083/200140/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11001740-
uc.publication.parentItemId55096-
uc.itemId68031-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Estudos Clássicos IV: percursos
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