Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4638
Title: | El análisis de las competencias genéricas de profesionales de la psicopedagogía en activo: un ejemplo de formación permanente | Authors: | Donoso Vázquez, Trinidad Rodríguez Moreno, María Luisa |
Issue Date: | 2007 | Publisher: | Imprensa da Universidade Coimbra | Abstract: | Este artigo descreve o processo formativo realizado com um grupo de
psicopedagogos/as da Administração Pública de Barcelona e explica-o
como um modelo que põe à prova os efeitos da formação de competências
sobre a construção in progress do próprio perfil laboral. A utilidade da análise
consciente das próprias competências laborais (metacompetência ou
metacognição) é entendida aqui como um instrumento de interesse para
a formação ao longo da vida das pessoas adultas. A experiência descrita
centra-se em profissionais com tarefas e funções tão complexas como
a inserção e a intermediação laboral. São explicados os fundamentos da
metacompetência e do perfil profissional, e procede-se a uma descrição
detalhada do estudo, identificando os seus objectivos, amostra, metodologia
e conclusões. Cet article décrit le procès de formation avec un group de psychologues et pédagogues de l’administration publique de Barcelone et exprime son valeur comme un model que preuve les effets de la formation de compétences sur la construction progressive de propre profil professionnel. On exprime la bonté de l’analyse conscient des propres compétences au travail (méta compétence ou méta cognition) comme outil d’intérêt pour son application à la formation tout au long de la vie. L’expérience se centre en professionnels avec fonctions et tâches si complexes comme l’insertion et l’intermédiation laboral. On explique les bases de la méta compétence, du profil professionnel et on détaille l’étude tout en montrant ses objectifs, l’échantillon, la méthodologie et les conclussions. That work describes the training process with a group of professionals of the psychopedagogical sciences of the Public Administration, in Barcelona. It is as a model which wants to prove the effects of the in progress competences (skills) training over the own professional profile. It explains the goodness of the aware analysis of the own work skills (metacompetence or metacognition) as an interesting instrument for the long life learning processes with adult persons. That experience is based in professionals working in complex tasks as are labour insertion or intermediation. The issue explains the fundamentals of the metacompetence and of the professional profile, and it details its objectives, sample, methodology and conclusions. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/4638 | ISSN: | 1647-8614 |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
8_-_el_analisis_de_las_competencias_genericas_de_profesionales_de_la_psicopedagogia_en_activo.pdf | 1.15 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.