Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/5310
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEstrela, Maria Teresa-
dc.contributor.otherUniversidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.)-
dc.date.accessioned2012-06-14T16:18:39Z
dc.date.accessioned2020-10-06T20:27:30Z-
dc.date.available2012-06-14T16:18:39Z
dc.date.available2020-10-06T20:27:30Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.issn1647-8614-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/5310-
dc.description.abstractEste artigo contém algumas reflexões sugeridas por uma re-leitura de alguns capítulos de um livro de Denzin e Lincoln (2003) sobre a investigação qualitativa. Depois de discutir a utilidade da reflexão epistemológica para a investigação educacional, a autora centra-se na evolução das relações sujeito/ objecto (distanciamento, interacção, fusão) e sobre as transformações do papel do investigador decorrentes dessa evolução.por
dc.description.abstractCet article expose quelques réflexions nées d’une relecture de quelques chapitres d’un livre de Denzin et Lincoln (2003) sur la recherche qualitative. Après avoir discuté l’utilité de la réflexion épistémologique pour la recherche éducationnelle, l’auteur se centre sur l’évolution des rapports sujet/objet (mise à distance, interaction, fusion) et sur les transformations du rôle du chercheur qui découlent de cette évolution.fra
dc.description.abstractThis article contains some reflections that arose from a re-reading of some chapters of a book on qualitative research by Denzin and Lincoln (2003). After discussing the use of epistemological reflection in educational research, the author focuses on the evolution of subject/object relations (distancing, interaction, fusion) and on the transformation of the role of the researcher as a result of this evolution.eng
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbra-
dc.subjectepistemological reflexioneng
dc.subjectqualitative researcheng
dc.subjectrole of the researchereng
dc.subjectréflexion épistémologiquefra
dc.subjectrecherche qualitativefra
dc.subjectrôle du chercheurfra
dc.subjectreflexão epistemológicapor
dc.subjectinvestigação qualitativapor
dc.subjectpapel do investigadorpor
dc.titleCaminhos e descaminhos da investigação educacionalpor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionRevista Portuguesa de Pedagogia extra-série 2011-
uc.publication.firstPage195-
uc.publication.lastPage203-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleRevista Portuguesa de Pedagogia-
uc.publication.volumeExtra-sériepor
uc.publication.orderno17-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/5310/276016/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/5310/276016/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12339811-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_-_caminhos_e_des_caminhos_da_investigacao_educacional.pdf206.78 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.