Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/5566
Title: Integración de práctica y reflexión en un único proceso
Authors: González Sánchez, Margarita
Keywords: Practical training in Social Education;Formation pratique en Education Sociale;Formação prática em Educação Social;Enseñanzas de educatión social
Issue Date: 2009
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Neste artigo apresentamos um conjunto de reflexões em torno da formação prática em Educação Social. Salientamos algumas das dificuldades que se colocam quando se considera o prácticum como uma modalidade de formação, conscientes de que a relação entre o saber teórico e o saber prático é uma relação complexa.
Nous présentons dans cet article un ensemble de réflexions sur la formation pratique en Education Sociale. Nous y analysons les difficultés qui surviennent lorsque le “practicum”est considéré comme une modalité de la formation, tout en sachant que la synchronisation entre le savoir théorique et le savoir pratique est basé sur une relation complexe.
In this paper we offer a set of reflexions around the practical training in Social Education. We signalize some of the difficulties that arise when you consider the prácticum as a kind of training. We are aware that the relationship between the theoretical and practical training is a complex one.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/5566
ISSN: 1647-8614
DOI: 10.14195/1647-8614_43-2_2
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02_integraci_n_de_pr_ctica_y_reflexi_n....pdf232.69 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.