Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/90284
Title: De como os clássicos aumentam a fruição da literatura: uma proposta didática
Other Titles: How classical studies enhance appreciation of literature: a didactic proposal
Authors: Pimentel, Maria Cristina
Keywords: reception;classical subjects and authors;Portuguese literature;receção;motivos e autores clássicos;literatura portuguesa
Issue Date: 2017
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/42965
Abstract: This study proposes some combined teaching strategies which aim to convince students that a knowledge of history, mythology and the classical authors is essential for a comprehensive and deeper understanding of a very significant part of Portuguese literature from all periods.
Neste estudo, sugerem-se algumas estratégias didáticas concertadas com o objetivo de levar os alunos a verificar que o conhecimento da história, da mitologia e dos autores clássicos é imprescindível para uma completa e mais profunda compreensão de uma muito significativa parte da literatura portuguesa de todas as épocas.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/90284
ISBN: 978-989-26-1339-0
978-989-26-1340-6 (PDF)
ISSN: 2182-8814
DOI: 10.14195/978-989-26-1340-6_2
Rights: open access
Appears in Collections:O Ensino das Línguas Clássicas: reflexões e experiências didáticas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
de_como_os_classicos_aumentam_a_fruicao_da_literatura.pdf352.69 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.