Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/90289
Title: Fazer educação linguística: ensinar grego, avaliar as aprendizagens
Other Titles: Shaping language education: teaching Greek, evaluating learning
Authors: Salema, Luís
Keywords: assessment;language education;classical Greek;avaliação;educação linguística;grego antigo
Issue Date: 2017
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/42965
Abstract: Within the context of language education and assessment models, this article focuses on teaching practices developed for the classical Greek syllabus at the Manuel Teixeira Gomes High School. It also provides guidelines for formative assessment and the continuum between this and summative assessment practices.
Partindo de um enquadramento no âmbito da educação linguística e dos modelos de avaliação, o texto centra-se na prática desenvolvida na ES Manuel Teixeira Gomes, nas aulas de grego. Apresentam-se um referencial de avaliação formativa e o continuum entre este e as práticas de avaliação sumativa.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/90289
ISBN: 978-989-26-1339-0
978-989-26-1340-6 (PDF)
ISSN: 2182-8814
DOI: 10.14195/978-989-26-1340-6_7
Rights: open access
Appears in Collections:O Ensino das Línguas Clássicas: reflexões e experiências didáticas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fazer_educacao_linguistica.pdf919.67 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.