Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/90289
Title: | Fazer educação linguística: ensinar grego, avaliar as aprendizagens | Other Titles: | Shaping language education: teaching Greek, evaluating learning | Authors: | Salema, Luís | Keywords: | assessment;language education;classical Greek;avaliação;educação linguística;grego antigo | Issue Date: | 2017 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/42965 | Abstract: | Within the context of language education and assessment models, this article focuses on teaching practices developed for the classical Greek syllabus at the Manuel Teixeira Gomes High School. It also provides guidelines for
formative assessment and the continuum between this and summative assessment
practices. Partindo de um enquadramento no âmbito da educação linguística e dos modelos de avaliação, o texto centra-se na prática desenvolvida na ES Manuel Teixeira Gomes, nas aulas de grego. Apresentam-se um referencial de avaliação formativa e o continuum entre este e as práticas de avaliação sumativa. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/90289 | ISBN: | 978-989-26-1339-0 978-989-26-1340-6 (PDF) |
ISSN: | 2182-8814 | DOI: | 10.14195/978-989-26-1340-6_7 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | O Ensino das Línguas Clássicas: reflexões e experiências didáticas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fazer_educacao_linguistica.pdf | 919.67 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.