Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/27390
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Silva, Maria de Fátima | - |
dc.contributor.other | Faculdade de Letras da Universidade de Coimbra. Instituto de Estudos Clássicos (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2013-12-19T12:39:46Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-02T17:03:33Z | - |
dc.date.available | 2013-12-19T12:39:46Z | |
dc.date.available | 2020-10-02T17:03:33Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.issn | 2183-1718 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/27390 | - |
dc.description.abstract | Em Suplicantes, Ésquilo revela-se um profissional de teatro pleno; é patente no texto a visualização permanente que faz de cada motivo ou cena. E numa peça que obedece à convenção da súplica há motivos esperados: mulheres em fuga, perseguidas e em busca de um refúgio; a xenia da cidade que as acolhe; a imagem violenta do perseguidor. | por |
dc.description.abstract | In his Suppliants, Aeschylus shows himself to be a real professional of the theatre; that he permanently visualizes each episode is clear from the text. In a play with a title such as this one, a number of motives are to be expected: persecuted women looking for a shelter, the xenia of a polis and the violent profile of a persecutor. | eng |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade de Coimbra | - |
dc.subject | Fear on stage | eng |
dc.subject | suppliant plays | eng |
dc.subject | barbarians | eng |
dc.subject | chorus | eng |
dc.subject | Encenação do medo | por |
dc.subject | coro | por |
dc.subject | bárbaro | por |
dc.subject | peças de súplica | por |
dc.title | Ésquilo, Suplicantes um exercício de mestria cénica | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Humanitas vol. LXIV | - |
uc.publication.firstPage | 21 | - |
uc.publication.lastPage | 41 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Humanitas | - |
uc.publication.volume | 64 | por |
dc.identifier.doi | 10.14195/2183-1718_64_2 | - |
uc.publication.section | Artigos | - |
uc.publication.orderno | 2 | - |
uc.publication.area | Artes e Humanidades | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/27390/258111/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/27390/258111/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12009763 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | HVMANITAS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
humanitas64_artigo2.pdf | 467.2 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.