Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/37083
Title: Os SIG no ensino e na investigação em Cabo Verde
Other Titles: GIS in teaching and research in Cape Verde
Authors: Nascimento, Judite Medina
Keywords: GIS;;Geoprocessing;;Teaching;;Research;;Remote sensing.;SIG;;Geoprocessamento;;Ensino;;Investigação;;Deteção remota.
Issue Date: 2015
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/37053
Abstract: This Communication aims to present a picture of the situation of Sciences and Geographic Information Systems (GIS) in Cape Verde. We made an analysis of the courses offered in this area and the use of GIS at the University of Cape Verde. We also conducted a review of the main thematic maps using the GIS in some research papers for academic purposes. In general considerations we move forward with some thoughts on the great challenges of UniCV regarding the development of GIS in our University. The methodology for data collection is a desk research.
A comunicação tem como objetivo apresentar um retrato da situação das Ciências e Sistemas de informação geográfica em Cabo Verde. Foi feita uma análise das ofertas formativas nesse domínio e da utilização dos SIG na Universidade de Cabo Verde. Também se realizou uma resenha dos principais produtos cartográficos realizados com recurso aos SIG, em alguns trabalhos de pesquisa para fins académicos. Nas considerações gerais avançamos com algumas ideias sobre os grandes desafios da UniCV no que concerne o desenvolvimento dos SIG na nossa Universidade. A metodologia de recolha de dados é a pesquisa documental.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/37083
ISBN: 978-989-26-0983-6 (PDF)
DOI: 10.14195/978-989-26-0983-6_31
Rights: open access
Appears in Collections:Atas das I Jornadas Lusófonas de Ciências e Tecnologias de Informação Geográfica

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cap_tulo_31._os_sig_no_ensino_e_na_investiga__o.pdf1.13 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.