Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/37083
Title: | Os SIG no ensino e na investigação em Cabo Verde | Other Titles: | GIS in teaching and research in Cape Verde | Authors: | Nascimento, Judite Medina | Keywords: | GIS;;Geoprocessing;;Teaching;;Research;;Remote sensing.;SIG;;Geoprocessamento;;Ensino;;Investigação;;Deteção remota. | Issue Date: | 2015 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/37053 | Abstract: | This Communication aims to present a picture of the situation of Sciences and Geographic
Information Systems (GIS) in Cape Verde. We made an analysis of the courses offered in
this area and the use of GIS at the University of Cape Verde. We also conducted a review
of the main thematic maps using the GIS in some research papers for academic purposes.
In general considerations we move forward with some thoughts on the great challenges
of UniCV regarding the development of GIS in our University. The methodology for data
collection is a desk research. A comunicação tem como objetivo apresentar um retrato da situação das Ciências e Sistemas de informação geográfica em Cabo Verde. Foi feita uma análise das ofertas formativas nesse domínio e da utilização dos SIG na Universidade de Cabo Verde. Também se realizou uma resenha dos principais produtos cartográficos realizados com recurso aos SIG, em alguns trabalhos de pesquisa para fins académicos. Nas considerações gerais avançamos com algumas ideias sobre os grandes desafios da UniCV no que concerne o desenvolvimento dos SIG na nossa Universidade. A metodologia de recolha de dados é a pesquisa documental. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/37083 | ISBN: | 978-989-26-0983-6 (PDF) | DOI: | 10.14195/978-989-26-0983-6_31 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Atas das I Jornadas Lusófonas de Ciências e Tecnologias de Informação Geográfica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
cap_tulo_31._os_sig_no_ensino_e_na_investiga__o.pdf | 1.13 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.