Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/39021
Title: | iNOVA Media Lab: do “choque de futuro” a um ecossistema de inovação digital | Other Titles: | iNova Media Lab: from a "future shock" to an innovation digital ecosystem | Authors: | Vicente, Paulo Nuno | Keywords: | Entrepreneurship;innovation;experimental lab;digital media;translation;Empreendedorismo;inovação;laboratório experimental;media digitais;translação | Issue Date: | 2016 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | Partindo de sinais que evidenciam um “choque de futuro” no ensino superior
dos media e do jornalismo em Portugal, este artigo identifica o problema de uma
intermediação quebrada entre a sala de aula, as unidades de investigação, as comunidades
locais e a indústria. Assume-se o lugar e a cultura experimental do laboratório,
aqui representado pelo iNOVA Media Lab, como uma zona de troca que
opera objectos de fronteira. Propõe-se que este tipo organizacional híbrido está,
assim, vocacionado para práticas de “translação” e atribui-se à Universidade um
renovado papel social: o de corporizar uma intermediação de confiança. Following signs of a "future shock" in media and journalism higher education in Portugal, this article identifies the problem of a “broken middle” between the classroom, research units, local communities and the industry. As a place and as a culture, the experimental laboratory, here represented by iNOVA Media Lab, is portrayed as a “trading zone” operating “boundary objects”. It is proposed that this hybrid organizational type is thus geared to translation practices. A renewed social role is assigned to the University: to embody a trusted intermediary. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/39021 | ISSN: | 1645‑5681 2183-5462 (digital) |
DOI: | 10.14195/2183-5462_28_4 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Media & Jornalismo |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
inova_media_lab.pdf | 13.85 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.