Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/39915
Title: | O turismo e o lazer na cultura de consumo: impactos nas variáveis do tempo e no espaço | Other Titles: | Tourism and leisure on consumer culture: impact on the variables of time and space | Authors: | Simões, Paulo | Keywords: | Tourism;leisure;cultural and consumption;Turismo;lazer;cultura e consumo | Issue Date: | 2016 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/39909 | Abstract: | The issue of tourism and leisure has been increasingly gaining ground
in the academic world. With the reconfiguration of the production
system and in face of all the economic, social, political, technical
and cultural transformations, this new reality has an increasing importance in contemporary societies. On the other hand, this same
process has been significantly changing the form of organization of
human life in the field of leisure and tourism and in the way that
cultural of postmodern consumption point to the (re) organization
of territories and social groups. A questão do turismo e do lazer está cada vez mais a ganhar terreno no âmbito do universo académico. Com a reconfiguração do sistema produtivo e face ao conjunto das transformações económicas, sociais, políticas, técnicas e culturais esta nova realidade tem uma maior importância nas sociedades contemporâneas. Por outro lado, este processo que tem vindo a alterar significativamente a forma de organização da vida humana no campo do lazer e do turismo e no modo como a cultura do consumo pós-moderno apontam para a (re)organização dos territórios e grupos sociais. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/39915 | ISBN: | 978-989-26-1236-2 978-989-26-1237-9 (PDF) |
DOI: | 10.14195/978-989-26-1237-9_5 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Geografia, cultura e riscos: livro de homenagem ao Prof. Doutor António Pedrosa |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
o_turismo_e_o_lazer_na_cultura_de_consumo.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.