Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/39996
Title: O papel diferenciado de subsistemas de memória de longo prazo nos processos de aquisição e de aprendizagem de uma L2: o modelo declarativo/procedimental e as suas consequências para o ensino de línguas não maternas
Authors: Martins, Cristina
Keywords: L2 acquisition;L2 learning;teaching non-native languages;declarative/procedural model (DP);Aquisição de L2;aprendizagem de L2;ensino de línguas não maternas (LNM);modelo declarativo/procedimental (DP)
Issue Date: 2016
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/39992
Abstract: Based on the declarative/procedural (DP) theoretical model (Ullman, 2001a, 2001b, 2004; Paradis, 1997, 2004), this chapter presents arguments supporting a conceptual distinction between L2 acquisition and L2 learning. Of particular interest is the relevance of the differences between L2 acquisition and L2 learning in sustaining guiding principles for teaching non-native languages. Also discussed are the consequences the distinction bears on the definition of the term L2.
Neste capítulo, aduzem-se argumentos em defesa da distinção entre «aquisição» e «aprendizagem» de uma L2, com base nos pressupostos teóricos do modelo declarativo/procedimental (DP) (Ullman, 2001a, 2001b e 2004; Paradis, 1997 e 2004). Procura-se, em particular, demonstrar a relevância de tal distinção para sustentar princípios orientadores das estratégias a adotar no ensino de uma língua não materna (LNM) e reflete-se, igualmente, sobre o impacto que a distinção acarreta para a definição do recorte conceptual da própria expressão «L2».
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/39996
ISBN: 978-989-26-1114-3
978-989-26-1115-0 (PDF)
DOI: 10.14195/978-989-26-1115-0_4
Rights: open access
Appears in Collections:A linguagem na pólis

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
o_papel_diferenciado_de_subsistemas.pdf2.95 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.