Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/41781
Title: | Políticas públicas em educação e formação de adultos em Portugal | Authors: | Moio, Isabel | Keywords: | State;governance;lifelong learning;territory;valorizing the learning locally built;Estado;governação;aprendizagem ao longo da vida;território;valorização do local | Issue Date: | 2017 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Journal: | http://hdl.handle.net/10316.2/41773 | Abstract: | Through the review of the major paradigmatic changes that affect the redefinition of the role of the state as to regulating education, we describe the three main models. All these changes affect the image of the school, with this entity losing the monopoly on certification and passing knowledge and with the dominance of a paradigm based on skills. We shall be analyzing the redefinition of the role of Portuguese Municipalities in the educational sphere in the sense of autonomy and building of a true “Educating City”. Através da revisão das principais mudanças de paradigma que se repercutem na redefinição do papel do Estado na regulação da educação, são descritos os três principais modelos. Todas estas mudanças influenciam a imagem da escola, perdendo esta entidade o monopólio na certificação de saberes, passando a predominar um paradigma baseado nas competências. Analisar-se-á a redefinição do papel dos municípios portugueses na esfera educativa no sentido da sua autonomia e da construção de uma verdadeira “cidade educadora”. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/41781 | ISBN: | 978-989-26-1362-8 (PDF) | DOI: | 10.14195/978-989-26-1362-8_8 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | Pessoas e ideias em trânsito: percursos e imaginários |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
politicas_publicas_em_educacao_e_formacao_de_adultos.pdf | 2.37 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.