Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4406
Title: | Mitos e educação | Authors: | Maia, Carlos Fernandes | Issue Date: | 2006 | Publisher: | Imprensa da Universidade Coimbra | Abstract: | El autor encuentra en algunos mitos clásicos una ejemplaridad educativa. Con ellos e con otros “mitos” (en el sentido lato de los héroes, prejuicios o confi guraciones socio-culturales), busca determinar los mapas y los horizontes de una verdadera educación. Y llama la atención para lo que pueda ser una aventura
sin horizontes o una educación sin sentido. Propone el concepto de antropeugogia. O autor encontra em alguns mitos clássicos uma exemplaridade educativa. Com eles e com outros ‘mitos’ (no sentido lato de heróis, preconceitos ou configurações sócio-culturais), procura determinar os mapas e os horizontes de uma verdadeira educação. E alerta para o que pode ser uma aventura sem horizontes ou uma educação sem sentido. Propõe o conceito de antropeugogia. L’auteur trouve dans quelques mythes classiques une exemplarité éducative. Grâce à eux et grâce à d’autres mythes (au sens le plus étendu de l’héros, des préjugés ou des confi gurations sociales et culturelles), il cherche à determiner les cartes et les horizons d’une vraie éducation. Et alerte pour ce qu’il peut être une aventure sans horizons ou une éducation sans conscience. Il propose l’idée de anthropeugogie. The author fi nds an educative edifi cation in a few classic myths. With these and other ‘myths’ (in the broad sense of heroes, pré-concepts or sócio-cultural confi gurations), he seeks to trace the maps and horizons of a true education. And he alerts for what might be an adventure with no horizons or an education with no direction. He proposes the term ‘anthropeugogy’. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/4406 | ISSN: | 1647-8614 |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
7_-_mitos_e_educacao.pdf | 1.01 MB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.