Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/4411
Title: Las dimensiones filosófica y antropológica de la interpretación educativa
Authors: Peña Calvo, José Vicente
Gervilla Castillo, Enrique
Alonso-Geta, Petra Mª. Pérez
Rodríguez Neira, Teófilo
Issue Date: 2006
Publisher: Imprensa da Universidade Coimbra
Abstract: La tesis central que se sustenta en este artículo se resume en la idea de que cualquier planteamiento que se haga sobre educación resulta incompleto sin una dimensión fi losófi ca y antropológica. El artículo presenta tres concepciones fi losófi cas que sustentan y dan cobertura a las disciplinas que se imparten en las universidades españolas de Oviedo, Granada y Valencia. Estas posiciones, aunque muy diferentes entre sí, comparten un punto de partida: la defensa de una concepción fi losófi ca como base sobre la que construir teoría de la educación.
A tese central deste artigo resume-se à ideia de que qualquer afi rmação que se faça sobre educação resulta incompleta sem uma dimensão filosófica e antropológica. O artigo apresenta três concepções filosóficas que sustentam e dão cobertura às disciplinas que se dão nas universidades espanholas de Oviedo, Granada e Valência. Estas posições, embora muito diferentes entre si, partilham um ponto de partida comum: a defesa de uma concepção filosófica que fundamente uma Teoria da Educação.
La thèse centrale qui se soutient dans cet article se résume dans l´idée que n´importe quel point de vue qui se fasse sur l´éducation est incomplet sans une dimension philosophique et anthropologique. L´article présente trios conceptions philosophiques qu´ils soutiennent et ils donnent de la couverture aux disciplines qui s´impartissent dans les universités espagnoles d´Oviedo, de la Granada et de Valence. Ces positions, partagent un point d´origine commun: la défense d´un conception philosophique comme base sur laquelle élaborer Théorie de l´Éducation.
The central thesis sustained in this article focuses on the idea that any complete educational exposition needs a philosophical an anthropological dimension. This article presents three philosophical conceptions which sustain and give coverage to the disciplines that are taught in some Spanish universities: Oviedo, Granada and Valencia. Although these positions are quite different they share a common starting point: the defence of a philosophical conception as the basis of the Theory of the Education.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/4411
ISSN: 1647-8614
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.1_-_las_dimensiones_filosofica_y_antropologica_de_la_interpretacion_educativa.pdf947.94 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.