Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/4411
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPeña Calvo, José Vicente-
dc.contributor.authorGervilla Castillo, Enrique-
dc.contributor.authorAlonso-Geta, Petra Mª. Pérez-
dc.contributor.authorRodríguez Neira, Teófilo-
dc.contributor.otherUniversidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.)-
dc.date.accessioned2012-06-14T12:38:51Z
dc.date.accessioned2020-10-06T15:29:13Z-
dc.date.available2012-06-14T12:38:51Z
dc.date.available2020-10-06T15:29:13Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.issn1647-8614-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/4411-
dc.description.abstractLa tesis central que se sustenta en este artículo se resume en la idea de que cualquier planteamiento que se haga sobre educación resulta incompleto sin una dimensión fi losófi ca y antropológica. El artículo presenta tres concepciones fi losófi cas que sustentan y dan cobertura a las disciplinas que se imparten en las universidades españolas de Oviedo, Granada y Valencia. Estas posiciones, aunque muy diferentes entre sí, comparten un punto de partida: la defensa de una concepción fi losófi ca como base sobre la que construir teoría de la educación.spa
dc.description.abstractA tese central deste artigo resume-se à ideia de que qualquer afi rmação que se faça sobre educação resulta incompleta sem uma dimensão filosófica e antropológica. O artigo apresenta três concepções filosóficas que sustentam e dão cobertura às disciplinas que se dão nas universidades espanholas de Oviedo, Granada e Valência. Estas posições, embora muito diferentes entre si, partilham um ponto de partida comum: a defesa de uma concepção filosófica que fundamente uma Teoria da Educação.por
dc.description.abstractLa thèse centrale qui se soutient dans cet article se résume dans l´idée que n´importe quel point de vue qui se fasse sur l´éducation est incomplet sans une dimension philosophique et anthropologique. L´article présente trios conceptions philosophiques qu´ils soutiennent et ils donnent de la couverture aux disciplines qui s´impartissent dans les universités espagnoles d´Oviedo, de la Granada et de Valence. Ces positions, partagent un point d´origine commun: la défense d´un conception philosophique comme base sur laquelle élaborer Théorie de l´Éducation.fra
dc.description.abstractThe central thesis sustained in this article focuses on the idea that any complete educational exposition needs a philosophical an anthropological dimension. This article presents three philosophical conceptions which sustain and give coverage to the disciplines that are taught in some Spanish universities: Oviedo, Granada and Valencia. Although these positions are quite different they share a common starting point: the defence of a philosophical conception as the basis of the Theory of the Education.eng
dc.language.isospa-
dc.publisherImprensa da Universidade Coimbra-
dc.titleLas dimensiones filosófica y antropológica de la interpretación educativapor
dc.typearticle-
uc.publication.collectionRevista Portuguesa de Pedagogia 40-1-
uc.publication.firstPage165-
uc.publication.issue1-
uc.publication.lastPage183-
uc.publication.locationCoimbra-
uc.publication.journalTitleRevista Portuguesa de Pedagogia-
uc.publication.volume40por
uc.publication.orderno8-
uc.publication.areaCiências Sociais-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4411/275155/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4411/275155/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/12326749-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
8.1_-_las_dimensiones_filosofica_y_antropologica_de_la_interpretacion_educativa.pdf947.94 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.