Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/4411
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Peña Calvo, José Vicente | - |
dc.contributor.author | Gervilla Castillo, Enrique | - |
dc.contributor.author | Alonso-Geta, Petra Mª. Pérez | - |
dc.contributor.author | Rodríguez Neira, Teófilo | - |
dc.contributor.other | Universidade de Coimbra. Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação (ed. lit.) | - |
dc.date.accessioned | 2012-06-14T12:38:51Z | |
dc.date.accessioned | 2020-10-06T15:29:13Z | - |
dc.date.available | 2012-06-14T12:38:51Z | |
dc.date.available | 2020-10-06T15:29:13Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.issn | 1647-8614 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316.2/4411 | - |
dc.description.abstract | La tesis central que se sustenta en este artículo se resume en la idea de que cualquier planteamiento que se haga sobre educación resulta incompleto sin una dimensión fi losófi ca y antropológica. El artículo presenta tres concepciones fi losófi cas que sustentan y dan cobertura a las disciplinas que se imparten en las universidades españolas de Oviedo, Granada y Valencia. Estas posiciones, aunque muy diferentes entre sí, comparten un punto de partida: la defensa de una concepción fi losófi ca como base sobre la que construir teoría de la educación. | spa |
dc.description.abstract | A tese central deste artigo resume-se à ideia de que qualquer afi rmação que se faça sobre educação resulta incompleta sem uma dimensão filosófica e antropológica. O artigo apresenta três concepções filosóficas que sustentam e dão cobertura às disciplinas que se dão nas universidades espanholas de Oviedo, Granada e Valência. Estas posições, embora muito diferentes entre si, partilham um ponto de partida comum: a defesa de uma concepção filosófica que fundamente uma Teoria da Educação. | por |
dc.description.abstract | La thèse centrale qui se soutient dans cet article se résume dans l´idée que n´importe quel point de vue qui se fasse sur l´éducation est incomplet sans une dimension philosophique et anthropologique. L´article présente trios conceptions philosophiques qu´ils soutiennent et ils donnent de la couverture aux disciplines qui s´impartissent dans les universités espagnoles d´Oviedo, de la Granada et de Valence. Ces positions, partagent un point d´origine commun: la défense d´un conception philosophique comme base sur laquelle élaborer Théorie de l´Éducation. | fra |
dc.description.abstract | The central thesis sustained in this article focuses on the idea that any complete educational exposition needs a philosophical an anthropological dimension. This article presents three philosophical conceptions which sustain and give coverage to the disciplines that are taught in some Spanish universities: Oviedo, Granada and Valencia. Although these positions are quite different they share a common starting point: the defence of a philosophical conception as the basis of the Theory of the Education. | eng |
dc.language.iso | spa | - |
dc.publisher | Imprensa da Universidade Coimbra | - |
dc.title | Las dimensiones filosófica y antropológica de la interpretación educativa | por |
dc.type | article | - |
uc.publication.collection | Revista Portuguesa de Pedagogia 40-1 | - |
uc.publication.firstPage | 165 | - |
uc.publication.issue | 1 | - |
uc.publication.lastPage | 183 | - |
uc.publication.location | Coimbra | - |
uc.publication.journalTitle | Revista Portuguesa de Pedagogia | - |
uc.publication.volume | 40 | por |
uc.publication.orderno | 8 | - |
uc.publication.area | Ciências Sociais | - |
uc.publication.manifest | https://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/4411/275155/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/4411/275155/manifest | - |
uc.publication.thumbnail | https://dl.uc.pt/retrieve/12326749 | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Revista Portuguesa de Pedagogia |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
8.1_-_las_dimensiones_filosofica_y_antropologica_de_la_interpretacion_educativa.pdf | 947.94 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.