Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/47410
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRamos, Wilsa Maria
dc.contributor.authorBoll, Cintia Inês
dc.date.accessioned2019-10-02T15:18:03Z
dc.date.accessioned2020-08-28T16:13:27Z-
dc.date.available2019-10-02T15:18:03Z
dc.date.available2020-08-28T16:13:27Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.isbn978-989-26-1772-5 (PDF)
dc.identifier.isbn978-989-26-1771-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/47410-
dc.description.abstractThe intensive and globalized use of several disruptive and at the same time adaptive human resources has been the gateway to the creation of a new ecology of learning, resulting from changes in the personal trajectories of learning, as a way of access to knowledge in the information society. Digital culture is an appropriate backdrop for discussing how these processes of change have impacted the pedagogical eye. The chapter discusses the possibilities and opportunities arising from the digital culture that give a new contour to the learning contexts, characterizing the trends and choices of routes for the construction of knowledge denominated of new ecologies. It also provides examples of projects for schools that can support the training of culturally sensitive learners, who can give meaning to their learning process.eng
dc.description.abstractO uso intensivo e globalizado de diversos recursos multimídias disruptivos e ao mesmo tempo adaptativos à necessidade humana tem sido o portal de entrada para a criação de uma nova ecologia da aprendizagem, resultado de mudanças nas trajetórias pessoais de aprendizagem, como via de acesso ao conhecimento na sociedade da informação. A cultura digital é um pano de fundo apropriado para discutir como esses processos de mudanças têm repercutido no olhar pedagógico. O capítulo discute as possibilidades e oportunidades advindas da cultura digital que dão um novo contorno aos contextos de aprendizagem, caracterizando as tendências e escolhas de rotas para a construção de conhecimentos denominadas de novas ecologias. Também traz exemplos de projetos para as escolas que possam apoiar a formação de aprendizes sensíveis culturalmente, capazes de atribuir sentido ao seu processo de aprendizagem.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.rightsopen access-
dc.subjectDigital Cultureeng
dc.subjectLearning Ecologyeng
dc.subjectLearning Pathseng
dc.subjectHuman Development Theoryeng
dc.subjectIdentity of the Apprenticeeng
dc.subjectCultura Digitalpor
dc.subjectEcologia de Aprendizagempor
dc.subjectTrajetórias de Aprendizagempor
dc.subjectTeoria do Desenvolvimento Humanopor
dc.subjectIdentidade do Aprendizpor
dc.titleA cultura digital e os novos contextos de aprendizagem: quem sabe como e onde eu aprendo sou eupor
dc.title.alternativeDigital culture and new learning contexts: who knows how and where I learn is meeng
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage51-
uc.publication.lastPage69-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1772-5_2-
uc.publication.sectionParte 1 - Aprendizagem no contexto das humanidades digitais: reflexões, caminhos e desafios contemporâneospor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno3-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleEducação e humanidades digitais: aprendizagens, tecnologias e cibercultura-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/47410/199098/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/47410/199098/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/10982055-
uc.publication.parentItemId55445-
uc.itemId67813-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:Educação e humanidades digitais: aprendizagens, tecnologias e cibercultura
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_cultura_digital_e_os_novos_contextos_de_aprendizagem.pdf1.2 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.