Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/47423
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCorreia, Marisa
dc.contributor.authorCarmo, Teresa Maia e
dc.date.accessioned2019-10-02T15:59:41Z
dc.date.accessioned2020-08-28T16:13:26Z-
dc.date.available2019-10-02T15:59:41Z
dc.date.available2020-08-28T16:13:26Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.isbn978-989-26-1772-5 (PDF)
dc.identifier.isbn978-989-26-1771-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/47423-
dc.description.abstractThe chapter reports on an interdisciplinary digital-based activity carried out within the framework of teacher training, between the units Communicating in Portuguese Language (CLP) and Physical and Chemical Sciences (CFQ), from the degree in Basic Education at the School of Education of the Polytechnic Institute of Santarém. Based on the recent interest in forensic science, greatly enhanced by the abundance of television series in which the subject is central, we created a didactic activity that consisted of investigation around a fictitious homicide case. The exercise, which took place on several digital platforms, involved challenges for students and teachers that allow us to reflect on some of the issues that are now most acutely posed in the process of training future teachers in interaction with the Digital Humanities.eng
dc.description.abstractO capítulo relata a atividade interdisciplinar de base digital realizada no âmbito da formação de professores, entre as unidades curriculares Comunicar em Língua Portuguesa (CLP) e Ciências Físicas e Químicas (CFQ), da licenciatura em Educação Básica na Escola Superior de Educação do Instituto Politécnico de Santarém. Partindo do interesse recente pela ciência forense, muito potenciado pela abundância de séries televisivas em que o assunto é central, criámos uma atividade didática que consistiu na investigação em torno de um caso de homicídio fictício. O exercício, que decorreu em várias plataformas digitais, envolveu desafios para discentes e docentes que nos permitem refletir sobre algumas das questões que hoje se colocam com mais acuidade no processo de formação de futuros professores em interação com as Humanidades Digitais.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.rightsopen access-
dc.subjectTeacher Trainingeng
dc.subjectInterdisciplinarityeng
dc.subjectCommunicationeng
dc.subjectPhysical and Chemical Scienceseng
dc.subjectFormação de Professorespor
dc.subjectInterdisciplinaridadepor
dc.subjectComunicaçãopor
dc.subjectCiências Físicas e Químicaspor
dc.titleAnatomia de um crime: cruzando comunicação e ciências físicas e químicaspor
dc.title.alternativeAnatomy of a crime: crossing communication and physical anda chemical scienceseng
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage329-
uc.publication.lastPage348-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1772-5_15-
uc.publication.sectionParte 2 - Tecnologias digitais em contextos educacionais: experiências, propostas e possibilidadespor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno16-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleEducação e humanidades digitais: aprendizagens, tecnologias e cibercultura-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/47423/199090/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/47423/199090/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/10981877-
uc.publication.parentItemId55445-
uc.itemId67811-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:Educação e humanidades digitais: aprendizagens, tecnologias e cibercultura
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
anatomia_de_um_crime.pdf1.74 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.