Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/47627
Title: Visitas de estudo guiadas por tablets: da teoria à construção de um roteiro digital
Other Titles: Study visits guided by tablets: from theory to the construction of a digital script
Authors: Ribeiro, Ana Isabel 
Trindade, Sara Dias 
Issue Date: 2019
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/47620 
Abstract: Numa época em que a grande maioria dos alunos estão cada vez mais associados à ”Geração Móvel” ou à ”Geração Digital”, este projeto pretende apresentar uma possível dinamização de conteúdos programáticos para visitas de estudo, com o auxílio de tablets, criando estratégias didáticas, para espaços fora da sala de aula, mais dinâmicas, motivadoras e fornecendo novas perspetivas sobre a forma como se podem hoje preparar visitas escolares a espaços históricos. Para o desenvolvimento do projeto, os conteúdos são preparados de acordo com as metas curriculares de História previstas para o 3.º Ciclo do Ensino Básico e integram as diferentes fases de planeamento, realização e avaliação das visitas de estudo. Desta forma, as informações são disponibilizadas em formato digital e permitem fornecer aos docentes quer os conteúdos habitualmente requeridos para a preparação das visitas quer para a dinamização de atividades digitais de follow-up das referidas visitas, para além de um guião para as visitas propriamente ditas.
In a time when the vast majority of students are increasingly associated with the terms ”Mobile Generation” or ”Digital Generation”, this text shows how History programs may be explored in study visits with the aid of tablets, creating pedagogical strategies outside the classroom that can be more dynamic, motivating and provide new perspectives on how to prepare school visits to historical sites. For the development of this project, the contents were prepared according to the skills defined by the History curriculum for the lower secondary education and such contents integrate the different stages of planning, realization and evaluation of those visits. The information is made available in digital format and provides teachers with the contents usually required both for the preparation and the implementation of digital follow-up activities of such visits as well as a script for the visits themselves.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/47627
ISBN: 978-989-26-1701-5 (PDF)
978-989-26-1700-8
DOI: https://doi.org/10.14195/978-989-26-1701-5_5
Rights: open access
Appears in Collections:Nova Pombalina

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Visitas_de_estudo_guiadas_por_tablets.pdf3.01 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.