Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/5310
Title: Caminhos e descaminhos da investigação educacional
Authors: Estrela, Maria Teresa
Keywords: epistemological reflexion;qualitative research;role of the researcher;réflexion épistémologique;recherche qualitative;rôle du chercheur;reflexão epistemológica;investigação qualitativa;papel do investigador
Issue Date: 2011
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Este artigo contém algumas reflexões sugeridas por uma re-leitura de alguns capítulos de um livro de Denzin e Lincoln (2003) sobre a investigação qualitativa. Depois de discutir a utilidade da reflexão epistemológica para a investigação educacional, a autora centra-se na evolução das relações sujeito/ objecto (distanciamento, interacção, fusão) e sobre as transformações do papel do investigador decorrentes dessa evolução.
Cet article expose quelques réflexions nées d’une relecture de quelques chapitres d’un livre de Denzin et Lincoln (2003) sur la recherche qualitative. Après avoir discuté l’utilité de la réflexion épistémologique pour la recherche éducationnelle, l’auteur se centre sur l’évolution des rapports sujet/objet (mise à distance, interaction, fusion) et sur les transformations du rôle du chercheur qui découlent de cette évolution.
This article contains some reflections that arose from a re-reading of some chapters of a book on qualitative research by Denzin and Lincoln (2003). After discussing the use of epistemological reflection in educational research, the author focuses on the evolution of subject/object relations (distancing, interaction, fusion) and on the transformation of the role of the researcher as a result of this evolution.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/5310
ISSN: 1647-8614
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22_-_caminhos_e_des_caminhos_da_investigacao_educacional.pdf206.78 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.