Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/5342
Title: L’innovation pédagogique dans l’enseignement supérieur: des chemins de traverse aux avenues institutionnelles.
Authors: De Ketele, Jean-Marie
Keywords: pedagogical innovation;10 starting points about innovation;innovation dynamics;inovação pedagógica;pontos de partida para a inovação no ES;dinâmicas de inovação
Issue Date: 2010
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Começando por clarificar o campo conceptual no qual se inscreve este trabalho, o autor revê aqueles que considera serem os pontos de entrada da inovação nas instituições universitárias. Finalmente, apresenta uma tentativa de modelização do próprio processo de inovação no ensino superior tal como o perspectiva.
Explaining the main ideas about what the author assumes as pedagogical innovation in college, this paper reviews the starting measures that leads to innovation on that level of school education. Conclusively, the author illustrates his point of view with a proposal of a three stages model about innovation in college.
Description: Número conjunto comemorativo dos 30 anos da FPCEUC
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/5342
ISSN: 1647-8614
Appears in Collections:Revista Portuguesa de Pedagogia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4_-_l_innovation_pedagogique_dans_l_enseignement_superieur.pdf509.01 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.