Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/89447
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLuís, Ana R.
dc.date.accessioned2019-11-26T11:36:30Z
dc.date.accessioned2020-08-27T18:27:13Z-
dc.date.available2019-11-26T11:36:30Z
dc.date.available2020-08-27T18:27:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.isbn978-989-26-1701-5 (PDF)
dc.identifier.isbn978-989-26-1700-8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/89447-
dc.description.abstractTaking as a starting point the debate on the authenticity of teaching materials in English language teaching, this work offers a survey of the views that have been formulated since the 1970s. It will be our goal to show that, although there is a broad consensus about the benefits of using authentic texts, it is important to bear in mind that numerous studies have also provided arguments in favor of the adaptation of authentic texts by means of linguistic simplification or elaboration. By providing practical examples, we offer guidelines which may help pre-service teachers (in Initial Teacher Education) in their selection, production and evaluation of English teaching materials.eng
dc.description.abstractTomando como ponto de partida o debate sobre o uso de materiais autênticos em sala de aula, este trabalho coloca lado a lado as perspetivas que se têm delineado desde a década de 1970 no ensino de Inglês. Será nosso propósito mostrar que, apesar de reinar um amplo consenso quanto aos benefícios da utilização de textos autênticos, é possível apresentar argumentos a favor da adaptação do texto autêntico através do recurso à simplificação ou elaboração linguísticas que visam tornar os textos acessíveis a diferentes níveis de aprendizagem. Com recurso a exemplos práticos, dirigidos prioritariamente a professores de Inglês em formação inicial, serão apresentadas orientações metodológicas que podem auxiliar na seleção, preparação e avaliação de textos em língua inglesa.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.rightsopen access-
dc.subjectreadingeng
dc.subjecttextseng
dc.subjectliteratureeng
dc.subjectadaptation,eng
dc.subjectauthenticityeng
dc.subjectEnglish language teachingeng
dc.subjectleiturapor
dc.subjecttextopor
dc.subjectliteraturapor
dc.subjectadaptaçãopor
dc.subjectautenticidadepor
dc.subjectensino da língua inglesapor
dc.titleA adaptação linguística no ensino de inglês: exemplos de simplificação e de elaboraçãopor
dc.title.alternativeThe linguistic adaptation of English texts: illustrating simplification and elaborationeng
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage195-
uc.publication.lastPage212-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1701-5_9-
uc.publication.sectionParte 3 - Ensino de Línguas Estrangeiraspor
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno11-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleA formação inicial de professores nas humanidades: reflexões didáticas-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/89447/198515/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/89447/198515/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/10971115-
uc.publication.parentItemId56736-
uc.itemId67695-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
Appears in Collections:A formação inicial de professores nas humanidades: reflexões didáticas
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
a_adaptacao_linguistica_de_textos_em_lingua_inglesa.pdf645.86 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.