Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/90286
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBalula, Ana
dc.contributor.authorCravo, Cláudia
dc.contributor.authorMarques, Susana
dc.date.accessioned2017-10-03T16:57:42Z
dc.date.accessioned2020-09-05T23:58:54Z-
dc.date.available2017-10-03T16:57:42Z
dc.date.available2020-09-05T23:58:54Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.isbn978-989-26-1339-0
dc.identifier.isbn978-989-26-1340-6 (PDF)
dc.identifier.issn2182-8814
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316.2/90286-
dc.description.abstractCurrently, there is a growing need for in-service teacher training, particularly in classical culture and languages, following efforts to ensure that this subject plays a more significant role in the Portuguese education system. This study focuses on different strategies that can be adopted in teacher training in the field of classical culture and languages. In terms of methodology, it is based on the concrete experience of online training, focusing on three areas of analysis: the objectives initially set, the participants’ interaction, and their final evaluation of the proposed lesson plans. Triangulation of the data reveals that it may be advantageous to adopt different strategies to address the diverse needs of learners.eng
dc.description.abstractNo contexto atual, tem-se assistido a uma necessidade crescente de formação contínua de formadores na área da Cultura e das Línguas Clássicas, em particular na sequência dos recentes esforços desenvolvidos para que esta área assuma uma presença mais expressiva no Sistema Educativo Português. Neste estudo, pretende-se refletir sobre diferentes estratégias que se podem adotar na formação contínua de formadores da área em causa. Nesse sentido, e do ponto de vista metodológico, partiu-se de uma experiência concreta de formação online e consideraram-se três eixos de análise: os objetivos inicialmente definidos, a interação dos participantes e a avaliação final que os participantes fizeram das propostas de plano de aula. A triangulação dos dados recolhidos revelou que a adoção de diferentes estratégias pode ser vantajosa para se tentar colmatar as diversas necessidades dos formandos.por
dc.language.isopor-
dc.publisherImprensa da Universidade de Coimbrapor
dc.relation.ispartofhttp://hdl.handle.net/10316.2/42965por
dc.rightsopen access-
dc.subjectin-service teacher trainingeng
dc.subjectdidacticseng
dc.subjectclassical culture and languageseng
dc.subjectformação contínua de professorespor
dc.subjectdidáticapor
dc.subjectCultura e Línguas Clássicaspor
dc.titleEstratégias na formação de formadores: um pomo de discórdia?por
dc.title.alternativeStrategies for training trainers: an apple of discord?eng
dc.typebookPartpor
uc.publication.firstPage61-
uc.publication.lastPage76-
uc.publication.locationCoimbrapor
dc.identifier.doi10.14195/978-989-26-1340-6_4-
uc.publication.digCollectionPBpor
uc.publication.orderno4-
uc.publication.areaArtes e Humanidadespor
uc.publication.bookTitleO Ensino das Línguas Clássicas: reflexões e experiências didáticas-
uc.publication.manifesthttps://dl.uc.pt/json/iiif/10316.2/90286/202727/manifest?manifest=/json/iiif/10316.2/90286/202727/manifest-
uc.publication.thumbnailhttps://dl.uc.pt/retrieve/11043919-
uc.publication.parentItemId56845-
uc.itemId68555-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
Appears in Collections:O Ensino das Línguas Clássicas: reflexões e experiências didáticas
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
estrategias_na_formacao_de_formadores.pdf1.06 MBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show simple item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.