Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/90288
Title: O latim no Brasil após a segunda metade do século XX e a emergência de novos materiais didáticos
Other Titles: Latin in Brazil after the second half of the twentieth century and the emergence of new didactic materials
Authors: Amarante, José
Keywords: Latin in Brazil;Legislative discourses;Academic discourses;Latim no Brasil;Discursos legislativos;Discursos acadêmicos
Issue Date: 2017
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Journal: http://hdl.handle.net/10316.2/42965
Abstract: This text analyses the decisive period for Latin in Brazil — the second half of the 20th century — following the legal requirements stipulated in the 1ª Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB). It also discusses the early days of Latin in the country at the beginning of the century and explores issues relating to the emergence of new teaching materials.
Este texto analisa o período decisivo para o latim no Brasil, a segunda metade do séc. XX, após os dispositivos legais decorrentes da 1ª Lei de Diretrizes e Bases da Educação Nacional (LDB). Discute ainda os primeiros momentos do latim no país no início deste século e apresenta questões relacionadas à emergência de novos materiais didáticos.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/90288
ISBN: 978-989-26-1339-0
978-989-26-1340-6 (PDF)
ISSN: 2182-8814
DOI: 10.14195/978-989-26-1340-6_6
Rights: open access
Appears in Collections:O Ensino das Línguas Clássicas: reflexões e experiências didáticas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
o_latim_no_brasil_apos_a_segunda_metade_do_seculo_xx.pdf989.12 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.