Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316.2/27390
Title: Ésquilo, Suplicantes um exercício de mestria cénica
Authors: Silva, Maria de Fátima
Keywords: Fear on stage;suppliant plays;barbarians;chorus;Encenação do medo;coro;bárbaro;peças de súplica
Issue Date: 2012
Publisher: Imprensa da Universidade de Coimbra
Abstract: Em Suplicantes, Ésquilo revela-se um profissional de teatro pleno; é patente no texto a visualização permanente que faz de cada motivo ou cena. E numa peça que obedece à convenção da súplica há motivos esperados: mulheres em fuga, perseguidas e em busca de um refúgio; a xenia da cidade que as acolhe; a imagem violenta do perseguidor.
In his Suppliants, Aeschylus shows himself to be a real professional of the theatre; that he permanently visualizes each episode is clear from the text. In a play with a title such as this one, a number of motives are to be expected: persecuted women looking for a shelter, the xenia of a polis and the violent profile of a persecutor.
URI: https://hdl.handle.net/10316.2/27390
ISSN: 2183-1718
DOI: 10.14195/2183-1718_64_2
Appears in Collections:HVMANITAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
humanitas64_artigo2.pdf467.2 kBAdobe PDFThumbnail
  
See online
Show full item record

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.