Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/27390
Title: | Ésquilo, Suplicantes um exercício de mestria cénica | Authors: | Silva, Maria de Fátima | Keywords: | Fear on stage;suppliant plays;barbarians;chorus;Encenação do medo;coro;bárbaro;peças de súplica | Issue Date: | 2012 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | Em Suplicantes, Ésquilo revela-se um profissional de teatro pleno; é patente no texto a visualização permanente que faz de cada motivo ou cena. E numa peça que obedece à convenção da súplica há motivos esperados: mulheres em fuga, perseguidas e em busca de um refúgio; a xenia da cidade que as acolhe; a imagem violenta do perseguidor. In his Suppliants, Aeschylus shows himself to be a real professional of the theatre; that he permanently visualizes each episode is clear from the text. In a play with a title such as this one, a number of motives are to be expected: persecuted women looking for a shelter, the xenia of a polis and the violent profile of a persecutor. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/27390 | ISSN: | 2183-1718 | DOI: | 10.14195/2183-1718_64_2 |
Appears in Collections: | HVMANITAS |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
humanitas64_artigo2.pdf | 467.2 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.