Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316.2/89449
Title: | A didática como desafio permanente: inteligências, perfis e métodos | Other Titles: | Didactics as a permanent challenge: intelligences, profiles and methods | Authors: | Domingues, João | Keywords: | learning;didactics;forgetting;intelligences;memories;methods;profiles;aprendizagem;didática;esquecimento;inteligências;memórias;métodos;perfis | Issue Date: | 2019 | Publisher: | Imprensa da Universidade de Coimbra | Abstract: | This reflection revolves around the concepts of “multiple intelligences”,
“memories”, “learning profiles” and “teaching / learning methods”, from the point of view
of the teacher. It aims at equating and relating what a teacher is supposed to know and be
aware of when it comes to the process and structure of human knowledge with what is,
therefore, expected of teachers, their performance, the resources and learning methods they
use. That is today’s biggest teaching challenge, which demands a continuously changing
didactics. A reflexão que aqui se apresenta desenvolve-se em torno das noções de “inteligências múltiplas”, “memórias”, “perfis de aprendizagem” e “métodos de ensino/ aprendizagem”. Toma-se a perspetiva do professor e pretende-se essencialmente equacionar e relacionar o que é suposto um professor conhecer e ter presente acerca de como se processa e se estrutura o conhecimento no humano, com o que, em consequência disso, se espera da sua atuação e dos meios e métodos de aprendizagem a que recorre; esse é o grande desafio do ensino ainda hoje, que reclama uma didática em permanente reformulação. |
URI: | https://hdl.handle.net/10316.2/89449 | ISBN: | 978-989-26-1701-5 (PDF) 978-989-26-1700-8 |
DOI: | 10.14195/978-989-26-1701-5_11 | Rights: | open access |
Appears in Collections: | A formação inicial de professores nas humanidades: reflexões didáticas |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
a_didatica_como_desafio_permanente.pdf | 649.59 kB | Adobe PDF |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.